Skip navigation
Browse
Communities
& Collections
Browse Items by:
Issue Date
Author
Title
Subject
Document Type
Access types
Scientific areas
Scientific areas (cloud format)
Help
Idioma
English
português
Repositório Aberto da Universidade do Porto
Browsing by Author Teresa Leal
Jump to:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
or enter first few letters:
Sort by:
Title
Issue date
Author
Submit date
In order:
Ascending
Descending
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Authors/Record:
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Showing results 57 to 76 of 77
< previous
next >
Issue Date
Title
Author(s)
Type
2011
Qualidade do ambiente nas salas de aula do 1º ciclo do ensino básico: contributos para o estudo das interacções professor-alunos
Joana Cancela
;
Teresa Leal
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2012
Qualidade em contexto de creche e envolvimento de grupo
Sílvia Barros
;
Ana Isabel Pinto
;
Teresa Leal
Capítulo ou Parte de Livro
2009
Qualidade em educação pré-escolar
Teresa Leal
;
Ana Madalena Gamelas
;
Isabel Macedo Pinto
;
Joana Cadima
;
Carla Peixoto
Artigo em Revista Científica Nacional
2018
Quality of early childhood education environments: discussion of the concept of quality and future perspectives
Teresa Leal
;
Ana Madalena Gamelas
;
Sílvia Barros
;
Manuela Pessanha
Capítulo ou Parte de Livro
1991
Reflexões sobre o papel do psicólogo educacional
Ana Isabel Pinto
;
Teresa Leal
Artigo em Revista Científica Nacional
2022
Relations between child self-control, maternal relational frustration, and teacher-child conflict: a longitudinal study with children from dual-earner families
Tiago Ferreira
;
Joana Cadima
;
Marisa Matias
;
Teresa Leal
;
Paula Mena Matos
Artigo em Revista Científica Internacional
2016
Risco e regulação emocional em idade pré-escolar: a qualidade das interações dos educadores de infância como potencial moderador
Joana Cadima
;
Tiago Ferreira
;
Carolina Guedes
;
Joana Vieira
;
Teresa Leal
;
Paula Mena Matos
Artigo em Revista Científica Nacional
2023
School misbehavior: elementary students' perspectives on typologies, attributions, and strategies
Ana Rodrigues de Lemos
;
Sofia Mendes
;
Teresa Leal
Artigo em Revista Científica Internacional
2016
Self-regulation in early childhood: the interplay between family risk, temperament and teacher-child interactions
Joana Cadima
;
Marisa Enrico
;
Tiago Ferreira
;
Karine Verschueren
;
Teresa Leal
;
Paula Mena Matos
Artigo em Revista Científica Internacional
2011
Sistema de observação de leitura conjunta adulto-criança: qualidade socioemocional e instrucional dos comportamentos interactivos maternos
Carla Peixoto
;
Joana Cadima
;
Teresa Leal
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2021
Teacher-child dependency in preschool: links with teacher-child closeness, conflict and children's effortful control
Tiago Ferreira
;
Joana Cadima
;
Marisa Matias
;
Teresa Leal
;
Paula Mena Matos
Artigo em Revista Científica Internacional
1990
Técnicas de avaliação informal no ensino primário: contributos para o ensino-aprendizagem das crianças
Teresa Leal
Trabalho Académico
2010
The quality of teacher-student interactions: associations with first graders' academic and behavioral outcomes
Joana Cadima
;
Teresa Leal
;
Margaret Burchinal
Artigo em Revista Científica Internacional
2021
The strengths and difficulties questionnaire: an examination of factorial, convergent, and discriminant validity using multitrait-multirater data
Tiago Ferreira
;
Christian Geiser
;
Joana Cadima
;
Marisa Matias
;
Teresa Leal
;
Paula Mena Matos
Artigo em Revista Científica Internacional
2018
Trajectories of parental engagement in early childhood among dual-earner families: effects on child self-control
Tiago Ferreira
;
Joana Cadima
;
Marisa Matias
;
Joana Vieira
;
Teresa Leal
;
Karine Verschueren
;
Paula Mena Matos
Artigo em Revista Científica Internacional
1993
Um modelo de avaliação-intervenção e formação em educação pré-escolar
E. Santiago
;
Joaquim Bairrão Ruivo
;
Teresa Leal
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
1989
Uma experiência psicopedagógica no ensino primário
Ana Isabel Pinto
;
Teresa Leal
;
Joaquim Bairrão Ruivo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2023
Unique and joint contributions of behavioral and emotional self-regulation to school readiness
Carolina Guedes
;
Tiago Ferreira
;
Teresa Leal
;
Joana Cadima
Artigo em Revista Científica Internacional
2009
Utilidade da classificação internacional da funcionalidade, incapacidade e saúde: versão para crianças e jovens (CIF-CJ) no contexto da intervenção precoce e da educação especial
Helena Rosário
;
Teresa Leal
;
Ana Isabel Pinto
;
Rune J. Simeonsson
Artigo em Revista Científica Nacional
2017
Work-family conflict, psychological availability, and child emotion regulation: spillover and crossover in dual-earner families
Marisa Matias
;
Tiago Ferreira
;
Joana Vieira
;
Joana Cadima
;
Teresa Leal
;
Paula Mena Matos
Artigo em Revista Científica Internacional