Browsing by Author São Luís Castro

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 58 to 77 of 211 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2000Distribuição espácio-temporal das pausas na escrita de uma narrativa por estudantes universitáriosSão Luís Castro; Rui AlvesResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2019Do executive functions contribute to writing quality in beginning writers?: a longitudinal study with second gradersCarolina Cordeiro; Teresa Limpo; Thierry Olive; São Luís CastroArtigo em Revista Científica Internacional
2022Does music training enhance auditory and linguistic processing?: a systematic review and meta-analysis of behavioral and brain evidenceLeonor Neves; Ana Isabel Correia; São Luís Castro; Daniel Martins; César F. LimaArtigo em Revista Científica Internacional
2019Domain-specific expectations in music segmentationSusana Silva; Carolina Dias; São Luís CastroArtigo em Revista Científica Internacional
2004Dyslexia assessment in adolescents and adultsRui Alexandre Alves; São Luís CastroResumo de Comunicação em Conferência Internacional
1987Ear differences in illiteratesSão Luís Castro; J. MoraisArtigo em Revista Científica Internacional
2021Editorial: spelling across orthographiesTeresa Limpo; Naymé Salas; Marie Van Reybroeck; São Luís CastroArtigo em Revista Científica Internacional
2005Efeito da ortografia no julgamento de rima com palavras e com imagensSão Luís Castro; Inês Gomes; Ana RibeirinhoArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2022Effectiveness of automated writing evaluation systems in school settings: a systematic review of studies from 2000 to 2020Andreia Nunes; Carolina Cordeiro; Teresa Limpo; São Luís CastroArtigo em Revista Científica Internacional
2018Effects of age, gender, and personality on individuals' behavioral intention to use health applicationsAndreia Nunes; Teresa Limpo; São Luís CastroArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2012Effects of handwriting skill, output modes, and gender on fourth graders' pauses, language bursts, fluency, and qualityRui Alves; Marta Branco; São Luís Castro; Thierry OliveCapítulo ou Parte de Livro
2011Effects of musical expertise on EEG responses to the segmentation of natural and purely prosodic speechPaulo Branco; Susana Silva; Fernando Barbosa; João Marques Teixeira; São Luís CastroPoster em Conferência Nacional
2023Effects of SRSD writing interventions in grade 3: examining the added value of attention vs. transcription training componentsRenata S. Rocha; Inês Soeiro; Sofia Magalhães; São Luís Castro; Teresa LimpoArtigo em Revista Científica Internacional
2020Effects of the Portuguese Graphogame on reading, spelling, and phonological awareness in second graders struggling to readLénia Carvalhais; Teresa Limpo; Ulla Richardson; São Luís CastroArtigo em Revista Científica Internacional
2021Elaboração, análise e aplicação de um modelo epistemológico de referência para o ensino do conceito de função na licenciatura em matemáticaRochelande Felipe Rodrigues; Catarina Oliveira Lucas; São Luís Castro; Marcus Bessa de Menezes; Marcelo Câmara dos SantosArtigo em Revista Científica Internacional
2022EmoLexPros: a database of prosodically incongruent emotional words in european portugueseRui Gomes; São Luís Castro; Susana SilvaArtigo em Revista Científica Nacional
2011Emotion recognition in music changes across the adult life spanCésar F. Lima; São Luís CastroArtigo em Revista Científica Internacional
2009Emotion recognition in prosody is faster for pseudo-sentences than for sentencesSão Luís Castro; César F. LimaResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2009Emotion recognition in prosody is faster for pseudo-sentences than for sentencesSão Luís Castro; C. F. LimaPoster em Conferência Internacional
2003Emparelhamento palavra/figura: uma prova para a avaliação da compreensão escrita por crianças e adultos com diferentes graus de educaçãoInês Gomes; São Luís CastroResumo de Comunicação em Conferência Nacional