Browsing by Author São Luís Castro

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 51 to 70 of 211 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)Type
1997Desvios articulatórios em crianças dos 3 aos 5 anos = Misarticulation errors in 3- to 5-year old childrenSão Luís Castro; I. Gomes; Selene Vicente; S. NevesArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2019Development and validation of a portuguese questionnaire to evaluate knowledge about heart failureT. Fidelis; A. Azzam; A. Nunes; Teresa Limpo; E. Moreira; J. S. Cardoso; São Luís CastroResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2020Development and validation of instruments to measure portuguese third graders' reasons to write and self-efficacyTeresa Limpo; Marisa Filipe; Sofia Magalhães; Carolina Cordeiro; Andreia Veloso; São Luís Castro; Steve GrahamArtigo em Revista Científica Internacional
1991Developmental aspects in the perception of spoken words: an analysis of errors from a dichotic listening taskSão Luís Castro; Selene Vicente; J. MoraisResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2009Developmental dyslexia in an orthography of intermediate deph: the case of european portugueseAna Sucena; São Luís Castro; Philip SeymourArtigo em Revista Científica Internacional
2006Dificuldades de aprendizagem da leitura e da escritaI. Leite; Tânia Fernandes; L. Araújo; L. Querido; São Luís Castro; P. Ventura; J. MoraisCapítulo ou Parte de Livro
2019Distinguishing mild cognitive impairment from healthy aging and Alzheimer's disease: the contribution of the INECO Frontal Screening (IFS)Helena Moreira; Ana Sofia Costa; Álvaro Machado; São Luís Castro; César F. Lima; Selene VicenteArtigo em Revista Científica Internacional
2000Distribuição espácio-temporal das pausas na escrita de uma narrativa por estudantes universitáriosSão Luís Castro; Rui AlvesResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2019Do executive functions contribute to writing quality in beginning writers?: a longitudinal study with second gradersCarolina Cordeiro; Teresa Limpo; Thierry Olive; São Luís CastroArtigo em Revista Científica Internacional
2022Does music training enhance auditory and linguistic processing?: a systematic review and meta-analysis of behavioral and brain evidenceLeonor Neves; Ana Isabel Correia; São Luís Castro; Daniel Martins; César F. LimaArtigo em Revista Científica Internacional
2019Domain-specific expectations in music segmentationSusana Silva; Carolina Dias; São Luís CastroArtigo em Revista Científica Internacional
2004Dyslexia assessment in adolescents and adultsRui Alexandre Alves; São Luís CastroResumo de Comunicação em Conferência Internacional
1987Ear differences in illiteratesSão Luís Castro; J. MoraisArtigo em Revista Científica Internacional
2021Editorial: spelling across orthographiesTeresa Limpo; Naymé Salas; Marie Van Reybroeck; São Luís CastroArtigo em Revista Científica Internacional
2005Efeito da ortografia no julgamento de rima com palavras e com imagensSão Luís Castro; Inês Gomes; Ana RibeirinhoArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2022Effectiveness of automated writing evaluation systems in school settings: a systematic review of studies from 2000 to 2020Andreia Nunes; Carolina Cordeiro; Teresa Limpo; São Luís CastroArtigo em Revista Científica Internacional
2018Effects of age, gender, and personality on individuals' behavioral intention to use health applicationsAndreia Nunes; Teresa Limpo; São Luís CastroArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2012Effects of handwriting skill, output modes, and gender on fourth graders' pauses, language bursts, fluency, and qualityRui Alves; Marta Branco; São Luís Castro; Thierry OliveCapítulo ou Parte de Livro
2011Effects of musical expertise on EEG responses to the segmentation of natural and purely prosodic speechPaulo Branco; Susana Silva; Fernando Barbosa; João Marques Teixeira; São Luís CastroPoster em Conferência Nacional
2023Effects of SRSD writing interventions in grade 3: examining the added value of attention vs. transcription training componentsRenata S. Rocha; Inês Soeiro; Sofia Magalhães; São Luís Castro; Teresa LimpoArtigo em Revista Científica Internacional