Browsing by Author São Luís Castro

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 159 to 178 of 211 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)Type
1995Recensão à obra de Jocelyne Giasson - A compreensão na leituraSão Luís CastroArtigo em Revista Científica Nacional
2010Recognizing emotions in spoken language: a validated set of portuguese sentences and pseudosentences for research on emotional prosodySão Luís Castro; César F. LimaArtigo em Revista Científica Internacional
2019Resting-state connectivity reveals a role for sensorimotor systems in vocal emotional processing in childrenAna Isabel Correia; Paulo Branco; Marta Martins; Ana Mafalda Reis; Nuno Martins; São Luís Castro; César F. LimaArtigo em Revista Científica Internacional
2016Resting-state functional magnetic resonance imaging for language pre-operative planningP. Branco; D. Seixas; S. Deprez; S. Kovacs; R. Peeters; São Luís Castro; S. SunaertArtigo em Revista Científica Internacional
2022Rhythm but not melody processing helps reading via phonological awareness and phonological memoryJosé Sousa; Marta Martins; Nathércia Lima Torres; São Luís Castro; Susana SilvaArtigo em Revista Científica Internacional
2008Screening executive dysfunction in Parkinson's disease with the Frontal Assessment BatteryCésar F. Lima; Laura Meireles; Rosalia Fonseca; Carolina Garrett; São Luís CastroResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2001ScriptLog: um instrumento para o estudo da composição escrita na dislexiaRui Alexandre Alves; São Luís Castro; Liliana de Sousa; Sven StrömqvistArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2003ScriptLog: uma ferramenta para o estudo sincrónico da composição escritaRui Alexandre Alves; São Luís CastroResumo de Comunicação em Conferência Nacional
1995Segmental representation of portuguese in 5-and-6-year olds: evidence from dichotic listeningSão Luís Castro; Selene Vicente; J. Morais; R. Kolinsky; M. CluytensArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2008Semantic interference in delayed picture naming: evidence from a new set of stimuli and languageCésar F. Lima; São Luís CastroResumo de Comunicação em Conferência Internacional
1998Semantic, repetition and rime priming between spoken words: behavioral and electrophysiological evidenceMonique Radeau; M. Besson; E. Fonteneau; São Luís CastroArtigo em Revista Científica Internacional
2018Short scales for the assessment of personality traits: development and validation of the Portuguese Ten-Item Personality Inventory (TIPI)Andreia Nunes; Teresa Limpo; César F. Lima; São Luís CastroArtigo em Revista Científica Internacional
2001Similarity neighbourhood analyses of portuguese young children's lexiconsSelene Vicente; São Luís Castro; Amanda WalleyResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2011Speaking to the trained ear: musical expertise enhances the recognition of emotions in speech prosodyCésar F. Lima; São Luís CastroArtigo em Revista Científica Internacional
2020Spelling performance of portuguese children: comparison between grade level, misspelling type, and assessment taskSofia Magalhães; Ana Mesquita; Marisa Filipe; Andreia Veloso; São Luís Castro; Teresa LimpoArtigo em Revista Científica Internacional
2000Structural analyses of portuguese young children's lexiconsSelene Vicente; São Luís Castro; Amanda WalleyResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2019Structural meter perception is pre-attentiveSusana Silva; São Luís CastroArtigo em Revista Científica Internacional
2022Teaching and learning in a multilingual Europe: findings from a cross-european studyJ. E. Dockrell; T. C. Papadopoulos; C. L. Mifsud; L. Bourke; O. Vilageliu; E. Besic; S. Seifert; B. Gasteiger-Klicpera; A. Ralli; I. Dimakos; S. Karpava; M. Martins; O. Sousa; São Luís Castro; H. Knudsen; P. Donau; B. Haznedar; M. Mikulajová; N. GerdzhikovaArtigo em Revista Científica Internacional
2021Teaching reading comprehension in portuguese primary and middle schoolsCarolina Cordeiro; Andreia Nunes; São Luís Castro; Teresa LimpoArtigo em Revista Científica Internacional
1983Tempo de reacção consoante número de alternativas e quantidade de informaçãoSão Luís CastroTrabalho Académico