Browsing by Author Pedro D. Ferreira

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 44 to 56 of 56 < previous 
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2019Schools as democracy labsIsabel Menezes; Pedro D. Ferreira; Norberto Ribeiro; Carla MalafaiaCapítulo ou Parte de Livro
2021Teachers in times of emergency remote teaching: a focus on teaching and relationshipsAna Cristina Torres; Ana Isabel Teixeira; Sofia Castanheira Pais; Isabel Menezes; Pedro D. FerreiraArtigo em Revista Científica Nacional
2012The developmental quality of participation experiences: Beyond the rhetoric that "participation is always good!"Pedro D. Ferreira; Cristina N. Azevedo; Isabel MenezesArtigo em Revista Científica Internacional
2012The many faces of Hermes: the quality of participation experiences and political attitudes of migrant and non-migrant youthMaria Fernandes-Jesus; Carla Malafaia; Pedro D. Ferreira; Elvira Cicognani; Isabel MenezesArtigo em Revista Científica Internacional
2017Theater and psychological development: Assessing socio-cognitive complexity in the domain of theaterJosé Eduardo Silva; Pedro D. Ferreira; Joaquim Luís Coimbra; Isabel MenezesArtigo em Revista Científica Internacional
2019UnmannedL. Saldanha; M. Pinto; Carla Malafaia; Pedro D. FerreiraCapítulo ou Parte de Livro
2018Unmanned: dimensão cívica e política de um videojogoLucinda Saldanha; Marta Pinto; Pedro D. FerreiraArtigo em Revista Científica Nacional
2011Unpolite citizenship: the non-place of conflict in political educationHugo Monteiro; Pedro D. FerreiraArtigo em Revista Científica Internacional
2018Use of videogames in higher education in Portugal: a literature reviewMarta Pinto; Pedro D. FerreiraArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2018Validating the formative nature of psychological empowerment construct: testing cognitive, emotional, behavioral, and relational empowerment componentsMariana Rodrigues; Isabel Menezes; Pedro D. FerreiraArtigo em Revista Científica Internacional
2019"Videojogos do oprimido": contributos para o desenvolvimento de um framework freirianoHugo Santos; Lucinda Saldanha; Marta Pinto; Pedro D. FerreiraArtigo em Revista Científica Nacional
2021Videojuegos y socialización política: evaluación del potencial de los videojuegos para promover aprendizajes sociopolíticosLeonardo Marengo; Débora Imhoff; Juan Carlos Godoy; Matías Cena; Pedro D. FerreiraArtigo em Revista Científica Internacional
2013Visions of the authoritarian past in citizenship education policies and practices in Spain and PortugalPedro D. Ferreira; Andreia Caetano; Mariana Rodrigues; Carina Lopes; Sofia C. Pais; Helena C. Araújo; Isabel MenezesCapítulo ou Parte de Livro