Browsing by Author Marina Serra de Lemos

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 124 to 143 of 148 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2013Saúde é poder fazer as coisas normais: especificidades das conceções infantis de saúde e doença em crianças com doença oncologicaLígia Lima; Marina Serra de LemosArtigo em Revista Científica Nacional
2017Smoking abstinence twelve months after an acute coronary syndromeVânia Rocha; Marina Prista Guerra; Marina Serra de Lemos; Júlia Maciel; Geoffrey C. WilliamsArtigo em Revista Científica Internacional
2002Social and emotional processes in the classroom setting: a goal approachMarina Serra de LemosArtigo em Revista Científica Internacional
2017Stress e coping académico: contributos para a adaptação da escala MMC = Academic stress and coping: contributions to the adaptation of the MMCFritz Mende; João Leite; Márcia Carvalho; Teresa Gonçalves; Marina Serra de LemosArtigo em Revista Científica Internacional
1996Students' and teachers' goals in the classroomMarina Serra de LemosArtigo em Revista Científica Internacional
1999Students' goals and self-regulation in the classroomMarina Serra de LemosArtigo em Revista Científica Internacional
2004Students' management of goals in the natural classroom setting: Methodological implicationsMarina Serra de Lemos; Teresa GonçalvesArtigo em Revista Científica Internacional
2010Students' multiple goals profiles and their differential relations with academic performanceTeresa Gonçalves; Marina Serra de LemosResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2007Teoria dos objectivos: do passado para o futuroMarina Serra de LemosTrabalho Académico
2018The contribution of the reciprocal-engagement model as a theoretical framework of a Portuguese Scale for Quality Assessment of Genetic CounselingC. Costa; Marina Serra de Lemos; M. PanequeArtigo em Revista Científica Internacional
2010The evolution and role of school engagement along basic schoolIsabel Roque; Marina Serra de Lemos; Teresa GonçalvesResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2003The goal priorities of first year university students, and their relation to successful adaptationMarina Serra de LemosResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2014The importance of the instructions in the use of draw-and-write techniques for understanding children's health and illness conceptsLigia Lima; Marina Serra de LemosArtigo em Revista Científica Nacional
2011The influence of the motivational team climate and of personal goals on the specific game goals adopted by volleyball athletesMarina Serra de Lemos; C. MagalhaesArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2010The prevalence of competitive and validation concerns underlying the performance goals of students in 2nd and 3rd cyclesTelma Leite; Marta Calado; Marina Serra de LemosResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2010The psychological adjustment of children with asthma: study of associated variablesLígia Lima; Marina Prista Guerra; Marina Serra de LemosArtigo em Revista Científica Internacional
2003The role of motivational beliefs in students' school trajectory from basic to junior high schoolMarina Serra de Lemos; Teresa GonçalvesResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2010The trajectories of intrinsic and extrinsic motivation along primary school: differences depending on academic achievementLurdes Veríssimo; Marina Serra de Lemos; João Lopes; Luís P. RodriguesResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2017The usefulness of a condition-specific measure (child-report) for the evaluation of the adaptation of children with asthmaLígia Lima; Marina Serra de LemosArtigo em Revista Científica Internacional
2010Therapeutic environment: reflections of dyads of clients and therapistsLuisa Soares; Marina Serra de Lemos; Filipa Oliveira; Carla Vale Lucas; Liliana RoqueResumo de Comunicação em Conferência Internacional