Browsing by Author Marina Serra de Lemos

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 120 to 139 of 148 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2017Raising cervical cancer awareness: analysing the incremental efficacy of short message serviceMarina Serra de Lemos; Inês Areal Rothes; Filipa Oliveira; Luisa SoaresArtigo em Revista Científica Internacional
2013Reflections about the perception of therapeutic environment in clients and therapists: the importance of the 5th sessionLuísa Soares; Marina Serra de Lemos; Filipa Oliveira; Carla Vale Lucas; Liliana RoqueArtigo em Revista Científica Internacional
2000Relatórios de investigação de estudos de psicologia clínica infantilMarina Serra de Lemos; Luísa Soares; Margarida HenriquesRelatório Técnico
1983Resultados de avaliação global do Projecto AlcácerL. Almeida; Marina Serra de Lemos; O. GonçalvesRelatório Técnico
2013Saúde é poder fazer as coisas normais: especificidades das conceções infantis de saúde e doença em crianças com doença oncologicaLígia Lima; Marina Serra de LemosArtigo em Revista Científica Nacional
2017Smoking abstinence twelve months after an acute coronary syndromeVânia Rocha; Marina Prista Guerra; Marina Serra de Lemos; Júlia Maciel; Geoffrey C. WilliamsArtigo em Revista Científica Internacional
2002Social and emotional processes in the classroom setting: a goal approachMarina Serra de LemosArtigo em Revista Científica Internacional
2017Stress e coping académico: contributos para a adaptação da escala MMC = Academic stress and coping: contributions to the adaptation of the MMCFritz Mende; João Leite; Márcia Carvalho; Teresa Gonçalves; Marina Serra de LemosArtigo em Revista Científica Internacional
1996Students' and teachers' goals in the classroomMarina Serra de LemosArtigo em Revista Científica Internacional
1999Students' goals and self-regulation in the classroomMarina Serra de LemosArtigo em Revista Científica Internacional
2004Students' management of goals in the natural classroom setting: Methodological implicationsMarina Serra de Lemos; Teresa GonçalvesArtigo em Revista Científica Internacional
2010Students' multiple goals profiles and their differential relations with academic performanceTeresa Gonçalves; Marina Serra de LemosResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2007Teoria dos objectivos: do passado para o futuroMarina Serra de LemosTrabalho Académico
2018The contribution of the reciprocal-engagement model as a theoretical framework of a Portuguese Scale for Quality Assessment of Genetic CounselingC. Costa; Marina Serra de Lemos; M. PanequeArtigo em Revista Científica Internacional
2010The evolution and role of school engagement along basic schoolIsabel Roque; Marina Serra de Lemos; Teresa GonçalvesResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2003The goal priorities of first year university students, and their relation to successful adaptationMarina Serra de LemosResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2014The importance of the instructions in the use of draw-and-write techniques for understanding children's health and illness conceptsLigia Lima; Marina Serra de LemosArtigo em Revista Científica Nacional
2011The influence of the motivational team climate and of personal goals on the specific game goals adopted by volleyball athletesMarina Serra de Lemos; C. MagalhaesArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2010The prevalence of competitive and validation concerns underlying the performance goals of students in 2nd and 3rd cyclesTelma Leite; Marta Calado; Marina Serra de LemosResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2010The psychological adjustment of children with asthma: study of associated variablesLígia Lima; Marina Prista Guerra; Marina Serra de LemosArtigo em Revista Científica Internacional