Browsing by Author Marina Serra de Lemos

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 69 to 88 of 175 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2013EEmp: Escala de EmpenhoIsabel Roque; Marina Serra de LemosCapítulo ou Parte de Livro
2019Efeitos do programa Atentamente nos comportamentos dos professores em sala de aulaCarolina Gonçalves; Rita Pereira; Joana Sampaio de Carvalho; Joana Cadima; Teresa Leal; Marina Serra de Lemos; Alexandra Marques PintoCapítulo ou Parte de Livro
2017Effect of Motivational Interviewing on depression scale scores of adolescents with obesity and overweightSilvia Freira; Marina Serra de Lemos; Geoffrey Williams; Marta Ribeiro; Fernanda Pena; Maria do Céu MachadoArtigo em Revista Científica Internacional
2021Effects of a mindfulness‑based intervention for teachers: a study on teacher and student outcomesJoana S. de Carvalho; Sofia Oliveira; Magda Sofia Roberto; Carolina Gonçalves; José M. Bárbara; Aline F. de Castro; Rita Pereira; Mariana Franco; Joana Cadima; Teresa Leal; Marina Serra de Lemos; Alexandra Marques-PintoArtigo em Revista Científica Internacional
2021Effects of new teaching approaches on motivation and achievement in higher education applied chemistry courses: A case study in TunisiaKaouther Ardhaoui; Marina Serra de Lemos; Susana SilvaArtigo em Revista Científica Internacional
2016Emotional and social skills and academic performance: a triadic model for intervention in learning disabilitiesDiana Alves; Mariana Sousa; Margarida Henriques; Marina Serra de LemosResumo de Comunicação em Conferência Internacional
1989Escala de orientação intrínseca versus extrínseca em sala de aula: análise das características psicométricasA. Costa; V. Reis; Marina Serra de LemosArtigo em Revista Científica Nacional
2006Escala de orientação intrínseca/extrínseca em sala de aula: dados de uma nova adaptaçãoMarina Serra de Lemos; Lurdes VeríssimoArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2009Estabilidade e mudança nas percepções de controlo dos alunos ao longo da transição entre o 9º e o 10º ano de escolaridadeTeresa Gonçalves; Marina Serra de LemosArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2009Estabilidade e mudança nas percepções de controlo dos alunos ao longo da transição entre o 9º e o 10º ano de escolaridadeTeresa Gonçalves; Marina Serra de LemosArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2011Estilos de coping em crianças com doença crónicaL. Lima; Marina Serra de Lemos; Marina Prista GuerraArtigo em Livro de Atas de Conferência Nacional
2000Estratégias de motivação em adolescentesMarina Serra de Lemos; I. Soares; C. AlmeidaArtigo em Revista Científica Nacional
1996Estratégias de motivação em sala de aula: competência, autonomia, relação interpessoal e intencionalidadeMarina Serra de LemosArtigo em Livro de Atas de Conferência Nacional
2002Estudo das qualidades psicométricas do SCSI (Schoolagers' Coping Strategies Inventory) numa população portuguesaL. Lima; Marina Serra de Lemos; Marina Prista GuerraArtigo em Revista Científica Nacional
2009Estudo preliminar da adequação do Coping Health Inventory for ChildrenL. Lima; Marina Serra de Lemos; Marina Prista GuerraResumo de Comunicação em Conferência Nacional
2009Estudo preliminar da adequação do coping health inventory for children (Austin, Patterson e Huberty, 1991)L. Lima; Marina Serra de Lemos; Marina Prista GuerraArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2002Examination of the validity and reliability of the portuguese version of the School-Age Temperament Inventory (SATI) by McClowry, 1995Lígia Lima; Marina Serra de Lemos; Marina Prista GuerraResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2020Examining differential trajectories of engagement over the transition to secondary school: the role of perceived controlMarina Serra de Lemos; Teresa Gonçalves; Joana CadimaArtigo em Revista Científica Internacional
2019Experiências traumáticas na doença crónica: relatos de adolescentes com escoliose e diabetesAriana Lopes; Marina Serra de Lemos; Margarida Henriques; António Fonseca Oliveira; Rosário MendesArtigo em Revista Científica Nacional
2007Exploring the nature of achievement goals through their relations with school-related control beliefs [summary]Teresa Gonçalves; Marina Serra de LemosResumo de Comunicação em Conferência Internacional