Browsing by Author Joana Cadima

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 37 to 50 of 50 < previous 
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2009Qualidade em educação pré-escolarTeresa Leal; Ana Madalena Gamelas; Isabel Macedo Pinto; Joana Cadima; Carla PeixotoArtigo em Revista Científica Nacional
2016Risco e regulação emocional em idade pré-escolar: a qualidade das interações dos educadores de infância como potencial moderadorJoana Cadima; Tiago Ferreira; Carolina Guedes; Joana Vieira; Teresa Leal; Paula Mena MatosArtigo em Revista Científica Nacional
2009Risco sociocultural e intervenção na comunidadeManuela Pessanha; Joana Cadima; Cristina Nunes; Isabel Novais; Maria José AlvesCapítulo ou Parte de Livro
2016Self-regulation in early childhood: the interplay between family risk, temperament and teacher-child interactionsJoana Cadima; Marisa Enrico; Tiago Ferreira; Karine Verschueren; Teresa Leal; Paula Mena MatosArtigo em Revista Científica Internacional
2011Sistema de observação de leitura conjunta adulto-criança: qualidade socioemocional e instrucional dos comportamentos interactivos maternosCarla Peixoto; Joana Cadima; Teresa LealArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2017Stability and change in teacher-infant interaction quality over timeManuela Pessanha; Carla Peixoto; Sílvia Barros; Joana Cadima; Ana Isabel Pinto; Vera Coelho; Donna M. BryantArtigo em Revista Científica Internacional
2018The quality of caregiver-child interactions in infant classrooms in Portugal: the role of caregiver educationSílvia Barros; Joana Cadima; Ana Isabel Pinto; Donna M. Bryant; Manuela Pessanha; Carla Peixoto; Vera CoelhoArtigo em Revista Científica Internacional
2010The quality of teacher-student interactions: Associations with first graders' academic and behavioral outcomesJoana Cadima; Teresa Leal; Margaret BurchinalArtigo em Revista Científica Internacional
2010The quality of teacher-student interactions: associations with first graders' academic and behavioral outcomesJoana Cadima; Teresa Leal; Margaret BurchinalArtigo em Revista Científica Internacional
2014The role of teacher-student interactions in the development of problem behavior during the ransition to primary schoolK. Verschueren; Joana Cadima; S. DoumenArtigo em Revista Científica Internacional
2018Trajectories of parental engagement in early childhood among dual-earner families: effects on child self-controlTiago Ferreira; Joana Cadima; Marisa Matias; Joana Vieira; Teresa Leal; Karine Verschueren; Paula Mena MatosArtigo em Revista Científica Internacional
2017Transição para a creche e bem-estar emocional dos bebês em Portugal = Transición a la guardería y bienestar emocional de los bebés en Portugal = Transition to childcare and infants' well-being in PortugalCarla Peixoto; Silvia Barros; Vera Coelho; Joana Cadima; Ana Isabel Pinto; Manuela PessanhaArtigo em Revista Científica Internacional
2017Work-family conflict, psychological availability, and child emotion regulation: spillover and crossover in dual-earner familiesMarisa Matias; Tiago Ferreira; Joana Vieira; Joana Cadima; Teresa Leal; Paula Mena MatosArtigo em Revista Científica Internacional
2017Workplace family support, parental satisfaction, and work-family conflict: individual and crossover effects among dual-earner couplesMarisa Matias; Tiago Ferreira; Joana Vieira; Joana Cadima; Teresa Leal; Paula Mena MatosArtigo em Revista Científica Internacional