Skip navigation
Browse
Communities
& Collections
Browse Items by:
Issue Date
Author
Title
Subject
Document Type
Access types
Scientific areas
Scientific areas (cloud format)
Help
Idioma
English
português
Repositório Aberto da Universidade do Porto
Browsing by Author Joana Cadima
Jump to:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
or enter first few letters:
Sort by:
Title
Issue date
Author
Submit date
In order:
Ascending
Descending
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Authors/Record:
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Showing results 59 to 78 of 101
< previous
next >
Issue Date
Title
Author(s)
Type
2012
Observação das interacções educador-criança: Escala de Interacção do Prestador de Cuidados = Observation of teacher-child interactions: Scale Interaction Carer
Joana Cadima
;
Teresa Leal
;
Carla Peixoto
Artigo em Revista Científica Nacional
2008
Observação dos processos interactivios em salas do 1º ciclo do ensino básico
Joana Cadima
;
Teresa Leal
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2013
Observed classroom quality in first grade: associations with teacher, classroom, and school characteristics
Joana Cadima
;
C. Peixoto
;
Teresa Leal
Artigo em Revista Científica Internacional
2015
Parceria família-creche na transição do bebé para a creche
Vera Lúcia Marques Coelho
;
Sílvia Barros
;
Manuela Pessanha
;
Carla Peixoto
;
Joana Cadima
;
Ana Isabel Pinto
Artigo em Revista Científica Nacional
2017
Parent and family focused support to increase educational equality: central assumptions and core concepts
Yvonne Anders
;
Joana Cadima
;
Maria Evangelou
;
Gil Nata
Relatório Técnico
2019
Parent- and family-focused support in Portugal: context and analysis of services/programs from an equity perspective
Gil Nata
;
Joana Cadima
Artigo em Revista Científica Internacional
2013
Predicting child outcomes from preschool quality in Portugal
Isabel Abreu-Lima
;
Teresa Leal
;
Joana Cadima
;
Ana Madalena Gamelas
Artigo em Revista Científica Internacional
2018
Predictors of parent-teacher communication during infant transition to childcare in Portugal
Vera Coelho
;
Silvia Barros
;
Margaret R. Burchinal
;
Joana Cadima
;
Manuela Pessanha
;
Ana Isabel Pinto
;
Carla Peixoto
;
Donna M. Bryant
Artigo em Revista Científica Internacional
2016
Preschool children's prosocial behavior: the role of mother-child, father-child and teacher-child relationships
Tiago Ferreira
;
Joana Cadima
;
Marisa Matias
;
Joana Vieira
;
Teresa Leal
;
Paula Mena Matos
Artigo em Revista Científica Internacional
2018
Process quality in portuguese preschool classrooms serving children at-risk of poverty and social exclusion and children
Joana Cadima
;
Cecília Aguiar
;
M. Clara Barata
Artigo em Revista Científica Internacional
2022
Process quality in toddler classrooms in four european countries
Joana Cadima
;
Cecília Aguiar
;
Carolina Guedes
;
Olga Wyslowska
;
Jenni Salminen
;
Pauline Slot
;
M. Clara Barata
;
Marja-Kristiina Lerkkanen
Artigo em Revista Científica Internacional
2021
Professional development models and working conditions: training manual for coaching and professional development
Carolina Guedes
;
Diana Alves
;
Joana Cadima
Publicação Didática
2023
Project #NarcissusMeetsPandora Project: identity, the representation of oneself and the other in social networks
Rui Maio
;
Catarina Grande
;
Diana Alves
;
Joana Cadima
Artigo em Revista Científica Internacional
2023
Projeto #NarcisusMeetsPandora: identidade, a representação de si e do outro nas redes sociais
Rui Maio
;
Catarina Grande
;
Diana Alves
;
Joana Cadima
Artigo em Outras Revistas
2009
Qualidade em educação pré-escolar
Teresa Leal
;
Ana Madalena Gamelas
;
Isabel Macedo Pinto
;
Joana Cadima
;
Carla Peixoto
Artigo em Revista Científica Nacional
2017
Quality matters: how and under what conditions does quality in early education and care matter?: a study across four european countries
Joana Cadima
Artigo em Revista Científica Internacional
2019
Quality of infant child care and early infant development in Portuguese childcare centers
Ana Isabel Pinto
;
Joana Cadima
;
Vera Coelho
;
Donna M. Bryant
;
Carla Peixoto
;
Manuela Pessanha
;
Margaret R. Burchinal
;
Sílvia Barros
Artigo em Revista Científica Internacional
2022
Relations between child self-control, maternal relational frustration, and teacher-child conflict: a longitudinal study with children from dual-earner families
Tiago Ferreira
;
Joana Cadima
;
Marisa Matias
;
Teresa Leal
;
Paula Mena Matos
Artigo em Revista Científica Internacional
2021
Relationships matter: the power of relationships in early childhood development
Joana Cadima
;
Catarina Grande
Capítulo ou Parte de Livro
2016
Risco e regulação emocional em idade pré-escolar: a qualidade das interações dos educadores de infância como potencial moderador
Joana Cadima
;
Tiago Ferreira
;
Carolina Guedes
;
Joana Vieira
;
Teresa Leal
;
Paula Mena Matos
Artigo em Revista Científica Nacional