Browsing by Author Joana Cadima

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 59 to 78 of 101 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2012Observação das interacções educador-criança: Escala de Interacção do Prestador de Cuidados = Observation of teacher-child interactions: Scale Interaction CarerJoana Cadima; Teresa Leal; Carla PeixotoArtigo em Revista Científica Nacional
2008Observação dos processos interactivios em salas do 1º ciclo do ensino básicoJoana Cadima; Teresa LealArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2013Observed classroom quality in first grade: associations with teacher, classroom, and school characteristicsJoana Cadima; C. Peixoto; Teresa LealArtigo em Revista Científica Internacional
2015Parceria família-creche na transição do bebé para a crecheVera Lúcia Marques Coelho; Sílvia Barros; Manuela Pessanha; Carla Peixoto; Joana Cadima; Ana Isabel PintoArtigo em Revista Científica Nacional
2017Parent and family focused support to increase educational equality: central assumptions and core conceptsYvonne Anders; Joana Cadima; Maria Evangelou; Gil NataRelatório Técnico
2019Parent- and family-focused support in Portugal: context and analysis of services/programs from an equity perspectiveGil Nata; Joana CadimaArtigo em Revista Científica Internacional
2013Predicting child outcomes from preschool quality in PortugalIsabel Abreu-Lima; Teresa Leal; Joana Cadima; Ana Madalena GamelasArtigo em Revista Científica Internacional
2018Predictors of parent-teacher communication during infant transition to childcare in PortugalVera Coelho; Silvia Barros; Margaret R. Burchinal; Joana Cadima; Manuela Pessanha; Ana Isabel Pinto; Carla Peixoto; Donna M. BryantArtigo em Revista Científica Internacional
2016Preschool children's prosocial behavior: the role of mother-child, father-child and teacher-child relationshipsTiago Ferreira; Joana Cadima; Marisa Matias; Joana Vieira; Teresa Leal; Paula Mena MatosArtigo em Revista Científica Internacional
2018Process quality in portuguese preschool classrooms serving children at-risk of poverty and social exclusion and childrenJoana Cadima; Cecília Aguiar; M. Clara BarataArtigo em Revista Científica Internacional
2022Process quality in toddler classrooms in four european countriesJoana Cadima; Cecília Aguiar; Carolina Guedes; Olga Wyslowska; Jenni Salminen; Pauline Slot; M. Clara Barata; Marja-Kristiina LerkkanenArtigo em Revista Científica Internacional
2021Professional development models and working conditions: training manual for coaching and professional developmentCarolina Guedes; Diana Alves; Joana CadimaPublicação Didática
2023Project #NarcissusMeetsPandora Project: identity, the representation of oneself and the other in social networksRui Maio; Catarina Grande; Diana Alves; Joana CadimaArtigo em Revista Científica Internacional
2023Projeto #NarcisusMeetsPandora: identidade, a representação de si e do outro nas redes sociaisRui Maio; Catarina Grande; Diana Alves; Joana CadimaArtigo em Outras Revistas
2009Qualidade em educação pré-escolarTeresa Leal; Ana Madalena Gamelas; Isabel Macedo Pinto; Joana Cadima; Carla PeixotoArtigo em Revista Científica Nacional
2017Quality matters: how and under what conditions does quality in early education and care matter?: a study across four european countriesJoana CadimaArtigo em Revista Científica Internacional
2019Quality of infant child care and early infant development in Portuguese childcare centersAna Isabel Pinto; Joana Cadima; Vera Coelho; Donna M. Bryant; Carla Peixoto; Manuela Pessanha; Margaret R. Burchinal; Sílvia BarrosArtigo em Revista Científica Internacional
2022Relations between child self-control, maternal relational frustration, and teacher-child conflict: a longitudinal study with children from dual-earner familiesTiago Ferreira; Joana Cadima; Marisa Matias; Teresa Leal; Paula Mena MatosArtigo em Revista Científica Internacional
2021Relationships matter: the power of relationships in early childhood developmentJoana Cadima; Catarina GrandeCapítulo ou Parte de Livro
2016Risco e regulação emocional em idade pré-escolar: a qualidade das interações dos educadores de infância como potencial moderadorJoana Cadima; Tiago Ferreira; Carolina Guedes; Joana Vieira; Teresa Leal; Paula Mena MatosArtigo em Revista Científica Nacional