Skip navigation
Browse
Communities
& Collections
Browse Items by:
Issue Date
Author
Title
Subject
Document Type
Access types
Scientific areas
Scientific areas (cloud format)
Help
Idioma
English
português
Repositório Aberto da Universidade do Porto
Browsing by Author Joana Cadima
Jump to:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
or enter first few letters:
Sort by:
Title
Issue date
Author
Submit date
In order:
Ascending
Descending
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Authors/Record:
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Showing results 47 to 66 of 101
< previous
next >
Issue Date
Title
Author(s)
Type
2021
Learning activities
Joana Cadima
;
Catarina Grande
Capítulo ou Parte de Livro
2021
Learning experiences among adults in bridging: summing it up
Joana Cadima
;
Catarina Grande
;
Joanna Pekala
;
Kamila Wichroswka
;
Raija Raittila
;
Geert De Raedemaeker
Capítulo ou Parte de Livro
2021
Learning through the others: underlying principles that guided learning activities
Joana Cadima
;
Catarina Grande
Capítulo ou Parte de Livro
2014
Linguagem e literacia emergente: propostas de intervenção em jardim de infância
Teresa Leal
;
Ana Madalena Gamelas
;
Carla Peixoto
;
Joana Cadima
Capítulo ou Parte de Livro
2020
Literature review on early childhood education and care for children under the age of 3
Joana Cadima
;
Gil Nata
;
Sílvia Barros
;
Vera Coelho
;
Clara Barata
Livro
2021
Literature review on early childhood teachers' careers and professional development, teachers' well-being (PERMA) and children's socio-emotional support (SWPBS)
Joana Cadima
;
Carolina Guedes
;
Catarina Grande
;
Vicky Charalambous
;
Andri Agathokleous
;
Charalambos Vrasidas
;
Vasilis Grammatikopoulos
;
Maria Evangelou
;
Anastasia Vatou
;
Maria Kypriotaki
;
Vasilios Oikonomides
;
Angeliki Mouzaki
;
George Manolitsis
;
Pavlina Hadjitheodoulou-Loizidou
;
Maria Eracleous
;
Roy Halamandaris
Relatório Técnico
2022
Mothers' educational level and literacy beliefs: associations with home literacy experiences
Carla Peixoto
;
Joana Cadima
;
Teresa Leal
Artigo em Revista Científica Internacional
2022
Narcissus Meets Pandora - Framework.
Catarina Grande
;
Diana Alves
;
Joana Cadima
Publicação Didática
2022
Narcissus Meets Pandora - Guia para educadores
Severino, A.
;
Saldanha, A,
;
Catarina Grande
;
Diana Alves
;
Wagner, E.
;
Joana Cadima
;
Maio, R.
;
Eça, T.
Publicação Didática
2022
Narcissus meets Pandora: evaluation kit [assessment tools]
Severino, A.
;
Saldanha, A.
;
Catarina Grande
;
Diana Alves
;
Wagner, E.
;
Joana Cadima
;
Maio, R.
;
Eça, T.
Publicação Didática
2022
Narcissus Meets Pandora: oficinas [workshop guide]
Severino, A.
;
Saldanha, A.
;
Catarina Grande
;
Diana Alves
;
Wagner, E.
;
Joana Cadima
;
Maio, R.
;
Eça, T.
Publicação Didática
2021
Need-assessment and action planning report
Andri Agathokleous
;
Vicky Charalambous
;
Charalambos Vrasidas
;
Vasilios Oikonomidis
;
Maria Kypriotaki
;
Angeliki Mouzaki
;
George Manolitsis
;
Vasilis Grammatikopoulos
;
Maria Evangelou
;
Anastasia Vatou
;
Tiago Ferreira
;
Teresa Leal
;
Carolina Guedes
;
Catarina Grande
;
Joana Cadima
;
Manuela Mihaela Ciucurel
;
Georgeta Chirleșan
;
Cristina Vladescu
;
Delia Duminica
;
Elena-Ancuta Zavoianu
;
Alina Turculet
Relatório Técnico
2012
Observação das interacções educador-criança: Escala de Interacção do Prestador de Cuidados = Observation of teacher-child interactions: Scale Interaction Carer
Joana Cadima
;
Teresa Leal
;
Carla Peixoto
Artigo em Revista Científica Nacional
2008
Observação dos processos interactivios em salas do 1º ciclo do ensino básico
Joana Cadima
;
Teresa Leal
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2013
Observed classroom quality in first grade: associations with teacher, classroom, and school characteristics
Joana Cadima
;
C. Peixoto
;
Teresa Leal
Artigo em Revista Científica Internacional
2015
Parceria família-creche na transição do bebé para a creche
Vera Lúcia Marques Coelho
;
Sílvia Barros
;
Manuela Pessanha
;
Carla Peixoto
;
Joana Cadima
;
Ana Isabel Pinto
Artigo em Revista Científica Nacional
2017
Parent and family focused support to increase educational equality: central assumptions and core concepts
Yvonne Anders
;
Joana Cadima
;
Maria Evangelou
;
Gil Nata
Relatório Técnico
2019
Parent- and family-focused support in Portugal: context and analysis of services/programs from an equity perspective
Gil Nata
;
Joana Cadima
Artigo em Revista Científica Internacional
2013
Predicting child outcomes from preschool quality in Portugal
Isabel Abreu-Lima
;
Teresa Leal
;
Joana Cadima
;
Ana Madalena Gamelas
Artigo em Revista Científica Internacional
2018
Predictors of parent-teacher communication during infant transition to childcare in Portugal
Vera Coelho
;
Silvia Barros
;
Margaret R. Burchinal
;
Joana Cadima
;
Manuela Pessanha
;
Ana Isabel Pinto
;
Carla Peixoto
;
Donna M. Bryant
Artigo em Revista Científica Internacional