Browsing by Author Joana Cadima

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 28 to 47 of 50 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2014Linguagem e literacia emergente: propostas de intervenção em jardim de infânciaTeresa Leal; Ana Madalena Gamelas; Carla Peixoto; Joana CadimaCapítulo ou Parte de Livro
2012Observação das interacções educador-criança: Escala de Interacção do Prestador de Cuidados = Observation of teacher-child interactions: Scale Interaction CarerJoana Cadima; Teresa Leal; Carla PeixotoArtigo em Revista Científica Nacional
2008Observação dos processos interactivios em salas do 1º ciclo do ensino básicoJoana Cadima; Teresa LealArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2013Observed classroom quality in first grade: associations with teacher, classroom, and school characteristicsJoana Cadima; C. Peixoto; Teresa LealArtigo em Revista Científica Internacional
2015Parceria família-creche na transição do bebé para a crecheVera Lúcia Marques Coelho; Sílvia Barros; Manuela Pessanha; Carla Peixoto; Joana Cadima; Ana Isabel PintoArtigo em Revista Científica Nacional
2013Predicting child outcomes from preschool quality in PortugalIsabel Abreu-Lima; Teresa Leal; Joana Cadima; Ana Madalena GamelasArtigo em Revista Científica Internacional
2018Predictors of parent-teacher communication during infant transition to childcare in PortugalVera Coelho; Silvia Barros; Margaret R. Burchinal; Joana Cadima; Manuela Pessanha; Ana Isabel Pinto; Carla Peixoto; Donna M. BryantArtigo em Revista Científica Internacional
2016Preschool children's prosocial behavior: the role of mother-child, father-child and teacher-child relationshipsTiago Ferreira; Joana Cadima; Marisa Matias; Joana Vieira; Teresa Leal; Paula Mena MatosArtigo em Revista Científica Internacional
2018Process quality in portuguese preschool classrooms serving children at-risk of poverty and social exclusion and childrenJoana Cadima; Cecília Aguiar; M. Clara BarataArtigo em Revista Científica Internacional
2009Qualidade em educação pré-escolarTeresa Leal; Ana Madalena Gamelas; Isabel Macedo Pinto; Joana Cadima; Carla PeixotoArtigo em Revista Científica Nacional
2016Risco e regulação emocional em idade pré-escolar: a qualidade das interações dos educadores de infância como potencial moderadorJoana Cadima; Tiago Ferreira; Carolina Guedes; Joana Vieira; Teresa Leal; Paula Mena MatosArtigo em Revista Científica Nacional
2009Risco sociocultural e intervenção na comunidadeManuela Pessanha; Joana Cadima; Cristina Nunes; Isabel Novais; Maria José AlvesCapítulo ou Parte de Livro
2016Self-regulation in early childhood: the interplay between family risk, temperament and teacher-child interactionsJoana Cadima; Marisa Enrico; Tiago Ferreira; Karine Verschueren; Teresa Leal; Paula Mena MatosArtigo em Revista Científica Internacional
2011Sistema de observação de leitura conjunta adulto-criança: qualidade socioemocional e instrucional dos comportamentos interactivos maternosCarla Peixoto; Joana Cadima; Teresa LealArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2017Stability and change in teacher-infant interaction quality over timeManuela Pessanha; Carla Peixoto; Sílvia Barros; Joana Cadima; Ana Isabel Pinto; Vera Coelho; Donna M. BryantArtigo em Revista Científica Internacional
2018The quality of caregiver-child interactions in infant classrooms in Portugal: the role of caregiver educationSílvia Barros; Joana Cadima; Ana Isabel Pinto; Donna M. Bryant; Manuela Pessanha; Carla Peixoto; Vera CoelhoArtigo em Revista Científica Internacional
2010The quality of teacher-student interactions: Associations with first graders' academic and behavioral outcomesJoana Cadima; Teresa Leal; Margaret BurchinalArtigo em Revista Científica Internacional
2010The quality of teacher-student interactions: associations with first graders' academic and behavioral outcomesJoana Cadima; Teresa Leal; Margaret BurchinalArtigo em Revista Científica Internacional
2014The role of teacher-student interactions in the development of problem behavior during the ransition to primary schoolK. Verschueren; Joana Cadima; S. DoumenArtigo em Revista Científica Internacional
2018Trajectories of parental engagement in early childhood among dual-earner families: effects on child self-controlTiago Ferreira; Joana Cadima; Marisa Matias; Joana Vieira; Teresa Leal; Karine Verschueren; Paula Mena MatosArtigo em Revista Científica Internacional