Browsing by Author Joana Cadima

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 20 to 39 of 58 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2009Educação pré-escolar e desenvolvimento da literaciaTeresa Leal; Ana Madalena Gamelas; Isabel Abreu-Lima; Joana Cadima; Carla PeixotoCapítulo ou Parte de Livro
2019Efeitos do programa Atentamente nos comportamentos dos professores em sala de aulaCarolina Gonçalves; Rita Pereira; Joana Sampaio de Carvalho; Joana Cadima; Teresa Leal; Marina Serra de Lemos; Alexandra Marques PintoCapítulo ou Parte de Livro
2010Environmental risk factors and children's literacy skills during the transition to elementary schoolJoana Cadima; McWilliam, RA; Teresa LealArtigo em Revista Científica Internacional
2004Escala de envolvimento dos pais/prestadores de cuidados: interacções mãe-criança em situação diádicaCecília Aguiar; Joana Cadima; Patrícia Silva; Joaquim Bairrão RuivoArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2008Estudo e adaptação de um instrumento para avaliar a relação professor-criança no 1º ciclo do ensino básicoIsabel Abreu-Lima; Joana Cadima; Raquel SilvaArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2008Estudo e adaptação do Inventário de Comportamento na Sala: versão escolarIsabel Abreu-Lima; Joana Cadima; Tania RochaArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2015Examining teacher-child relationship quality across two countriesJoana Cadima; Sarah Doumen; Karine Verschueren; Teresa LealArtigo em Revista Científica Internacional
2009Factores de risco: a multiplicidade das variáveis contextuais no desenvolvimento das criançasJoana Cadima; Carla Peixoto; Teresa LealArtigo em Revista Científica Nacional
2016Infant child care quality in Portugal: associations with structural characteristicsSílvia Barros; Joana Cadima; Donna M. Bryant; Vera Coelho; Ana Isabel Pinto; Manuela Pessanha; Carla PeixotoArtigo em Revista Científica Internacional
2019Integrative report on parent and family-focused support to increase educational equalityYvonne Anders; Joana Cadima; Katharina Ereky-Stevens; Franziska Cohen; Mareike Trauernicht; Juliane SchünkeRelatório Técnico
2011Interacções professor-aluno nas salas de aula no 1º CEB: indicadores de qualidadeJoana Cadima; Teresa Leal; Joana CancelaArtigo em Revista Científica Nacional
2018Internet survey among staff working in formal and informal (education) sectors in ten European countriesPauline Slot; Bodine Romijn; Joana Cadima; Gil Nata; Olga WyslowskaRelatório Técnico
2006Inventário de comportamentos na salaIsabel Abreu-Lima; Joana Cadima; Patrícia SilvaArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2014Linguagem e literacia emergente: propostas de intervenção em jardim de infânciaTeresa Leal; Ana Madalena Gamelas; Carla Peixoto; Joana CadimaCapítulo ou Parte de Livro
2012Observação das interacções educador-criança: Escala de Interacção do Prestador de Cuidados = Observation of teacher-child interactions: Scale Interaction CarerJoana Cadima; Teresa Leal; Carla PeixotoArtigo em Revista Científica Nacional
2008Observação dos processos interactivios em salas do 1º ciclo do ensino básicoJoana Cadima; Teresa LealArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2013Observed classroom quality in first grade: associations with teacher, classroom, and school characteristicsJoana Cadima; C. Peixoto; Teresa LealArtigo em Revista Científica Internacional
2015Parceria família-creche na transição do bebé para a crecheVera Lúcia Marques Coelho; Sílvia Barros; Manuela Pessanha; Carla Peixoto; Joana Cadima; Ana Isabel PintoArtigo em Revista Científica Nacional
2017Parent and family focused support to increase educational equality: central assumptions and core conceptsYvonne Anders; Joana Cadima; Maria Evangelou; Gil NataRelatório Técnico
2013Predicting child outcomes from preschool quality in PortugalIsabel Abreu-Lima; Teresa Leal; Joana Cadima; Ana Madalena GamelasArtigo em Revista Científica Internacional