Browsing by Author Diana Alves

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 9 to 28 of 71 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2024Assessment of math abilities before school entry: a tool developmentJoana Cruz; Diana Alves; Marisa Carvalho; Sofia Abreu Mendes; Bruna Rodrigues; Irene CadimeArtigo em Revista Científica Internacional
2019Attention deficit hyperactivity disorder and learning disabilities in school aged children: case studyDiana Alves; Mariana Sousa; S. Martins; Margarida HenriquesResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2019Avaliação clínica com crianças e adolescentes: contributos para a conceptualização de casos clínicos (CCC)Diana AlvesPublicação Didática
2018Avaliação clínica de crianças e adolescentesDiana AlvesPublicação Didática
2022C50 socio-emotional competence and school performance in the 5th gradeSousa Gonçalves, J. A.; Baptista, A.; Bizarro, P.; Diana AlvesResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2020Caderno de atividades sobre diversidade e internacionalização no ensino superiorKatharina Resch; Diana Alves; José Pedro Amorim; Pedro D. Ferreira; Beate Hörr; Amélia Lopes; Isabel Menezes; Anna Maria Migdal; Waleed Serhan; Iris Thimm-Netenjakob; Vera Varhegyi; Katarzyna WodniakRelatório Técnico
2021Challenges, adjustments and experiences of child and adolescent's clinical psychologist in pandemic timeMargarida Henriques; G. Cardoso; M. Moreira; Diana AlvesResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2018Challenging the gap between aspirations and reality: an adolescent defining vocational choices, while struggling with cognitive difficultiesS. Rowcliffe; M. Sousa; Diana AlvesResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2010Concepções de parentalidade: o ponto de vista das criançasOrlanda Cruz; Susana Custódio; Diana AlvesCapítulo ou Parte de Livro
2014Conhecer as emoções: a aplicação e avaliação de um programa de intervençãoCarla Pereira; Luísa Soares; Diana Alves; Orlanda Cruz; Mónica FernandezArtigo em Revista Científica Internacional
2017Coping with Children's Negative Emotions Scale (CCNES): validity and reliability data of the portuguese versionOrlanda Cruz; Diana Alves; Joana Soares; Maria Barbosa-DucharneResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2023Covid-19: dos constrangimentos às oportunidades na promoção da leituraJoana Cruz; Sofia Mendes; Sofia Marques; Diana Alves; Irene CadimeArtigo em Outras Revistas
2020Crescer do ler: the growth of a project to promote emergent literacyDiana Alves; R. Tavares; M. MoreiraResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2022CS48 the interwining of reading and being in preschool education-project the growth of reading and beingAmorim Alves, M; Tavares, R.; Moreira, M.; Diana AlvesResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2022CS49 socioemotional and academic competence at school ageCatarina Grande; Diana Alves; Sousa Gonçalves, J.A.Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
2023Development of a group emergent literacy screening toolJoana Cruz; Sofia Mendes; Sofia Marques; Diana Alves; Irene CadimeArtigo em Revista Científica Internacional
2019Dificuldades de aprendizagem: modelo RTI: literacia emergenteDiana AlvesPublicação Didática
2024Does support for professional development in early childhood and care settings matter?: a study in four countriesJoana Cadima; Tiago Ferreira; Carolina Guedes; Diana Alves; Catarina Grande; Teresa Leal; Filipe Piedade; Ana Lemos; Andri Agathokleous; Vicky Charalambous; Charalambos Vrasidas; e outrosArtigo em Revista Científica Internacional
2020Emogenius: promoting social and emotional learning in portuguese pre-schoolF. Silva; A. Torres; M. Prata; I. Valente; L. Candeias; Diana AlvesResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2016Emotional and social skills and academic performance: a triadic model for intervention in learning disabilitiesDiana Alves; Mariana Sousa; Margarida Henriques; Marina Serra de LemosResumo de Comunicação em Conferência Internacional