Skip navigation
Browse
Communities
& Collections
Browse Items by:
Issue Date
Author
Title
Subject
Document Type
Access types
Scientific areas
Scientific areas (cloud format)
Help
Idioma
English
português
Repositório Aberto da Universidade do Porto
Browsing by Author Carla Peixoto
Jump to:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
or enter first few letters:
Sort by:
Title
Issue date
Author
Submit date
In order:
Ascending
Descending
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Authors/Record:
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Showing results 16 to 31 of 31
< previous
Issue Date
Title
Author(s)
Type
2016
Infant child care quality in Portugal: associations with structural characteristics
Sílvia Barros
;
Joana Cadima
;
Donna M. Bryant
;
Vera Coelho
;
Ana Isabel Pinto
;
Manuela Pessanha
;
Carla Peixoto
Artigo em Revista Científica Internacional
2014
Linguagem e literacia emergente: propostas de intervenção em jardim de infância
Teresa Leal
;
Ana Madalena Gamelas
;
Carla Peixoto
;
Joana Cadima
Capítulo ou Parte de Livro
2022
Mothers' educational level and literacy beliefs: associations with home literacy experiences
Carla Peixoto
;
Joana Cadima
;
Teresa Leal
Artigo em Revista Científica Internacional
2011
O sistema de cotação alternativo da Escala de Avaliação do Ambiente de Creche: edição revista
Sílvia Barros
;
Carla Peixoto
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2012
Observação das interacções educador-criança: Escala de Interacção do Prestador de Cuidados = Observation of teacher-child interactions: Scale Interaction Carer
Joana Cadima
;
Teresa Leal
;
Carla Peixoto
Artigo em Revista Científica Nacional
2015
Parceria família-creche na transição do bebé para a creche
Vera Lúcia Marques Coelho
;
Sílvia Barros
;
Manuela Pessanha
;
Carla Peixoto
;
Joana Cadima
;
Ana Isabel Pinto
Artigo em Revista Científica Nacional
2018
Predictors of parent-teacher communication during infant transition to childcare in Portugal
Vera Coelho
;
Silvia Barros
;
Margaret R. Burchinal
;
Joana Cadima
;
Manuela Pessanha
;
Ana Isabel Pinto
;
Carla Peixoto
;
Donna M. Bryant
Artigo em Revista Científica Internacional
2009
Qualidade em educação pré-escolar
Teresa Leal
;
Ana Madalena Gamelas
;
Isabel Macedo Pinto
;
Joana Cadima
;
Carla Peixoto
Artigo em Revista Científica Nacional
2019
Quality of infant child care and early infant development in Portuguese childcare centers
Ana Isabel Pinto
;
Joana Cadima
;
Vera Coelho
;
Donna M. Bryant
;
Carla Peixoto
;
Manuela Pessanha
;
Margaret R. Burchinal
;
Sílvia Barros
Artigo em Revista Científica Internacional
2011
Sistema de observação de leitura conjunta adulto-criança: qualidade socioemocional e instrucional dos comportamentos interactivos maternos
Carla Peixoto
;
Joana Cadima
;
Teresa Leal
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2017
Stability and change in teacher-infant interaction quality over time
Manuela Pessanha
;
Carla Peixoto
;
Sílvia Barros
;
Joana Cadima
;
Ana Isabel Pinto
;
Vera Coelho
;
Donna M. Bryant
Artigo em Revista Científica Internacional
2023
The exploring teacher-family partnerships in infant center-based care
Vera Coelho
;
Sílvia Barros
;
Carla Peixoto
;
Manuela Pessanha
;
Joana Cadima
;
Donna Bryant
Artigo em Revista Científica Internacional
2018
The quality of caregiver-child interactions in infant classrooms in Portugal: the role of caregiver education
Sílvia Barros
;
Joana Cadima
;
Ana Isabel Pinto
;
Donna M. Bryant
;
Manuela Pessanha
;
Carla Peixoto
;
Vera Coelho
Artigo em Revista Científica Internacional
2017
Transição para a creche e bem-estar emocional dos bebês em Portugal = Transición a la guardería y bienestar emocional de los bebés en Portugal = Transition to childcare and infants' well-being in Portugal
Carla Peixoto
;
Silvia Barros
;
Vera Coelho
;
Joana Cadima
;
Ana Isabel Pinto
;
Manuela Pessanha
Artigo em Revista Científica Internacional
2018
Universidade Júnior: programa de formação de monitores
Carla Peixoto
;
Carolina Guedes
;
Cristiana Guimarães
;
Vera Coelho
Publicação Didática
2022
Variations of quality of teacher-infant interactions across play and care routine activities
Joana Cadima
;
Sílvia Barros
;
Donna M. Bryant
;
Carla Peixoto
;
Vera Coelho
;
Manuela Pessanha
Artigo em Revista Científica Internacional