Browsing by Author Carla Peixoto

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 9 to 28 of 31 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2008Desenvolvimento da literacia emergente: competências em crianças de idade pré-escolarTeresa Leal; Carla Peixoto; Mónica Silva; Joana CadimaArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2006Desenvolvimento da literacia emergente: qualidade dos contextos educativos ecompetências das crianças em idade pré-escolarJoana Cadima; Ana M. Gamelas; Teresa Leal; Mónica Pissarra; Carla PeixotoArtigo em Livro de Atas de Conferência Nacional
2023Dont leave for tomorrow what you can build up today! using early socioemotional development to foster heatlhy, inclusive and successful communitiesFrancisco Machado; Andreia Valquaresma; Helena Azevedo; Mónica Soares; Carla Peixoto; Vera CoelhoCapítulo ou Parte de Livro
2009Educação pré-escolar e desenvolvimento da literaciaTeresa Leal; Ana Madalena Gamelas; Isabel Abreu-Lima; Joana Cadima; Carla PeixotoCapítulo ou Parte de Livro
2023Effects of a portuguese social-emotional learning program on elementary school students competenciesVera Coelho; Carla Peixoto; Helena Azevedo; Francisco Machado; Mónica Soares; Andreia EspainArtigo em Revista Científica Internacional
2008Experiências de literacia em diferentes contextos familiares: o caso das crianças em idade pré-escolarCarla Peixoto; Teresa Leal; M. Cardoso; M. Silva; C. CidArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2009Factores de risco: a multiplicidade das variáveis contextuais no desenvolvimento das criançasJoana Cadima; Carla Peixoto; Teresa LealArtigo em Revista Científica Nacional
2016Infant child care quality in Portugal: associations with structural characteristicsSílvia Barros; Joana Cadima; Donna M. Bryant; Vera Coelho; Ana Isabel Pinto; Manuela Pessanha; Carla PeixotoArtigo em Revista Científica Internacional
2014Linguagem e literacia emergente: propostas de intervenção em jardim de infânciaTeresa Leal; Ana Madalena Gamelas; Carla Peixoto; Joana CadimaCapítulo ou Parte de Livro
2022Mothers' educational level and literacy beliefs: associations with home literacy experiencesCarla Peixoto; Joana Cadima; Teresa LealArtigo em Revista Científica Internacional
2011O sistema de cotação alternativo da Escala de Avaliação do Ambiente de Creche: edição revistaSílvia Barros; Carla PeixotoArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2012Observação das interacções educador-criança: Escala de Interacção do Prestador de Cuidados = Observation of teacher-child interactions: Scale Interaction CarerJoana Cadima; Teresa Leal; Carla PeixotoArtigo em Revista Científica Nacional
2015Parceria família-creche na transição do bebé para a crecheVera Lúcia Marques Coelho; Sílvia Barros; Manuela Pessanha; Carla Peixoto; Joana Cadima; Ana Isabel PintoArtigo em Revista Científica Nacional
2018Predictors of parent-teacher communication during infant transition to childcare in PortugalVera Coelho; Silvia Barros; Margaret R. Burchinal; Joana Cadima; Manuela Pessanha; Ana Isabel Pinto; Carla Peixoto; Donna M. BryantArtigo em Revista Científica Internacional
2009Qualidade em educação pré-escolarTeresa Leal; Ana Madalena Gamelas; Isabel Macedo Pinto; Joana Cadima; Carla PeixotoArtigo em Revista Científica Nacional
2019Quality of infant child care and early infant development in Portuguese childcare centersAna Isabel Pinto; Joana Cadima; Vera Coelho; Donna M. Bryant; Carla Peixoto; Manuela Pessanha; Margaret R. Burchinal; Sílvia BarrosArtigo em Revista Científica Internacional
2011Sistema de observação de leitura conjunta adulto-criança: qualidade socioemocional e instrucional dos comportamentos interactivos maternosCarla Peixoto; Joana Cadima; Teresa LealArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2017Stability and change in teacher-infant interaction quality over timeManuela Pessanha; Carla Peixoto; Sílvia Barros; Joana Cadima; Ana Isabel Pinto; Vera Coelho; Donna M. BryantArtigo em Revista Científica Internacional
2023The exploring teacher-family partnerships in infant center-based careVera Coelho; Sílvia Barros; Carla Peixoto; Manuela Pessanha; Joana Cadima; Donna BryantArtigo em Revista Científica Internacional
2018The quality of caregiver-child interactions in infant classrooms in Portugal: the role of caregiver educationSílvia Barros; Joana Cadima; Ana Isabel Pinto; Donna M. Bryant; Manuela Pessanha; Carla Peixoto; Vera CoelhoArtigo em Revista Científica Internacional