Browsing by Author Angélica Monteiro

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 11 to 30 of 61 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2023BEPART project: scenarios of youth participation and curricular innovation at schoolsAngélica Monteiro; Carlinda Leite; Marta Sampaio; R. BarrosArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2013Blended learning: uma estratégia dinâmica ao serviço da educaçãoJ. António Moreira; Angélica MonteiroCapítulo ou Parte de Livro
2022Curricular practices towards sustainability and a transformative pedagogyCarlinda Leite; Angélica Monteiro; Rita Barros; Nicole FerreiraArtigo em Revista Científica Internacional
2021Deal me in: an inclusive lens on digital storytelling and game-based learning with young people and adultsAngélica Monteiro; Carlinda Leite; Rita Barros; João Caramelo; Elsa Maria Guedes TeixeiraCapítulo ou Parte de Livro
2022Desafios da inovação curricular: perspetivas de professores veteranosAna Cristina Torres; Ana Mouraz; Angélica MonteiroArtigo em Revista Científica Nacional
2021Digital literacies in higher education: skills, uses, opportunities and obstacles to digital transformation = Alfabetizaciones digitales en la educación superior: habilidades, usos, oportunidades y obstáculos para la transformación digitalAngélica Monteiro; Carlinda LeiteArtigo em Revista Científica Internacional
2021Digital literacies in the female prison context: reflections from the EPRIS project's journeyRita Barros; Angélica Monteiro; Carlinda LeiteCapítulo ou Parte de Livro
2023Digital platforms and technologies in preschool education in Portugal: perceptions of preschool teachersPreciosa Fernandes; Angélica Monteiro; Sandra T. Valadas; Carla Figueiredo; Paulo Marinho; Carla VilhenaArtigo em Revista Científica Internacional
2024Digital technologies and school gardens: possibilities for transformative pedagogies and sustainable developmentAngélica Monteiro; Ana Cristina Torres; Sara Blanc ClaveroArtigo em Revista Científica Internacional
2013Dimensões pedagógicas da sala de aula virtual: teoria e práticaAna Paula Rodrigues; Angélica Monteiro; J. António MoreiraArtigo em Revista Científica Nacional
2018Docência no ensino superior: currículo e práticas 10 anos após a implementação do processo de Bolonha nas universidades portuguesas = Teaching in higher education: curriculum and practices 10 years after the implementation of the Bologna process at Portuguese universitiesAngélica Monteiro; Carlinda Leite; Glasielle SouzaArtigo em Revista Científica Internacional
2022Editorial: participação democrática, políticas e práticas emergentes em educaçãoAna Cristina Torres; Angélica Monteiro; Pedro D. Ferreira; Tatiana ZimenkovaArtigo em Revista Científica Nacional
2013Educação on-line: impacto da formação na prática docente do ensino superior = On-line education: impact of training on teaching practice in higher educationAna Paula Rodrigues; Angélica MonteiroArtigo em Revista Científica Internacional
2023Education in emergency: lessons learned about school management practices and digital technologiesAngélica Monteiro; Carlinda Leite; Marcelo Coppi; Isabel Fialho; Marília CidArtigo em Revista Científica Internacional
2022Education towards literacy and digital citizenship of young people: beyond "being online"Angélica Monteiro; Elsa Maria Guedes Teixeira; Carlinda Leite; Rita Barros; Preciosa Fernandes; Filipa SoaresArtigo em Revista Científica Internacional
2012Ensinar e aprender com tecnologias digitais no ensino superiorAngélica Monteiro; Carlinda Leite; Lurdes LimaCapítulo ou Parte de Livro
2021Ensino, aprendizagem e investigação em tempo de pandemia: desafios e concretizações numa instituição de ensino superior portuguesaCarlinda Leite; Angélica MonteiroArtigo em Revista Científica Internacional
2015Espaços vazios de formação: as TIC entre intenções, tensões e práticas na formação inicial de professoresRosana Martínez Barcellos; Carlinda Leite; Angélica MonteiroArtigo em Revista Científica Internacional
2018"Eu ganhei mais o gosto de estudar": o e-learning como um meio de aprendizagem ao longo da vida de reclusas de um estabelecimento prisional português = "I have started to enjoy studying": e-learning as a mean of inmates' lifelong learning in a Portuguese prisonAngélica Monteiro; Carlinda Leite; Rita BarrosArtigo em Revista Científica Internacional
2012Exploração didática de filmes educativos em ambientes virtuais de aprendizagemJ. António Moreira; Angélica MonteiroArtigo em Revista Científica Nacional