Browsing by Author Amélia Veiga

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 60 to 79 of 88 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2022Quais são as ideias que sustentam a política de educação inclusiva?Ana Carvalho; Ariana Cosme; Amélia VeigaResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2019Quality as politics and as policies and the importance of instrumentsAmélia Veiga; António M. MagalhãesCapítulo ou Parte de Livro
2013Quality, management and governance in european higher education institutionsCláudia S. Sarrico; Amélia Veiga; Alberto AmaralArtigo em Revista Científica Internacional
2016Que perceções têm os portugueses sobre o valor da educação?João Caramelo; Sónia Cardoso; Cristina Rocha; Cristina Sin; Orlanda Tavares; Henrique Vaz; Amélia Veiga; Pedro VideiraLivro
2022Re-approaching Europeanisation: how to know the unknown?Amélia VeigaCapítulo ou Parte de Livro
2018Reconfiguring education and research in the European Higher Education AreaAntónio M. Magalhães; Amélia VeigaArtigo em Revista Científica Nacional
2019Reconfiguring portuguese higher education: between national and european priorities in higher education system reformAmélia Veiga; António M. MagalhãesCapítulo ou Parte de Livro
2018Reconfiguring power in portuguese higher educationAntónio M. Magalhães; Amélia Veiga; Pedro VideiraArtigo em Revista Científica Internacional
2021Regulation distance higher education in PortugalLeila Ribeiro; Amélia Veiga; Alfredo SoeiroPoster em Conferência Internacional
2020Regulation of distance higher education in PortugalLeila Ribeiro; Amélia Veiga; Alfredo SoeiroResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2014Researching the Bologna process through the lens of the policy cycleAmélia VeigaCapítulo ou Parte de Livro
2012Soft law and the implementation problems of the Bologna processAmélia Veiga; Alberto AmaralArtigo em Revista Científica Nacional
2019Strategizing and managing change in portuguese higher educationAmélia Veiga; António M. Magalhães; Pedro VideiraArtigo em Revista Científica Internacional
2009Survey on the implementation of the Bologna process in PortugalAmélia Veiga; Alberto AmaralArtigo em Revista Científica Internacional
2013The Bologna process: inception, 'take up' and familiarity"Guy Neave; Amélia VeigaArtigo em Revista Científica Internacional
2018The changing role of external stakeholders: from imaginary friends to effective actors or noninterfering friendsAntónio M. Magalhães; Amélia Veiga; Alberto AmaralArtigo em Revista Científica Internacional
2017The europe of knowledge and doctoral educationAntónio M. Magalhães; Amélia VeigaCapítulo ou Parte de Livro
2012The european higher education area: various perspectives on the complexities of a multi-level governance systemAlberto Amaral; Amélia VeigaArtigo em Revista Científica Nacional
2018The evaluative state, higher educationAntónio M. Magalhães; Amélia VeigaCapítulo ou Parte de Livro
2021The futures of cooperation in european governance: Brexit and the european knowledge policiesAmélia VeigaArtigo em Revista Científica Internacional