Browsing by Author Amélia Lopes

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 130 to 149 of 274 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2021Handbook youth digital citizenship educationAngélica Monteiro; Carlinda Leite; Rita Barros; Amélia Lopes; Cristina Rocha; Elsa Maria Guedes Teixeira; João Caramelo; Mariana Rodrigues; Preciosa Fernandes; Sofia Marques da SilvaLivro
2016HE4u2: work package 1: stocktaking transversal analysis and conclusionsIsabel Menezes; Amélia Lopes; José Pedro Amorim; Tiago Neves; Sofia Pais; Alfredo SoeiroRelatório Técnico
2013Higher education challenges to teaching practices: perspectives drawn from a multidisciplinary peer observation of teaching programAna Mouraz; Amélia Lopes; José Martins FerreiraArtigo em Revista Científica Internacional
1999Homenagem a José Gomes BentoRui Trindade; Ariana Cosme; F. Antunes; Amélia Lopes; M. RangelArtigo em Revista Científica Nacional
2016How can teacher education fulfill its more generous intentions?: reflections concerning the pernicious effects of educational evaluationAmélia Lopes; Maria de Fátima Pereira; Preciosa Fernandes; Leanete Thomas Dotta; Rita SousaCapítulo ou Parte de Livro
2023Humanização e formação de professores/as: contributos de uma comunidade de prática baseada em mindfulness: um estudo exploratório.Filipa Soares; Amélia Lopes; Carla Serrão; Elisabete FerreiraResumo de Comunicação em Conferência Nacional
1997Identidade e docência: dilemas, prisões e libertaçõesAmélia Lopes; A. RibeiroArtigo em Livro de Atas de Conferência Nacional
2014Identidades de formadores de profesores y los desafíos de la formación de profesores mientras profesionales de ayudaFátima Pereira; Amélia LopesArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2013Identidades formadoras e profissões de ajuda: o caso do ensinoFátima Pereira; Amélia Lopes; Margarida Marta; Cristina SousaCapítulo ou Parte de Livro
2013Identidades formadoras em enfermagem: novos académicos em novos ambientes do ensino superiorAmélia Lopes; Ilda Lima; Fátima Pereira; Leanete Dotta; Elisabete Ferreira; Rita SousaCapítulo ou Parte de Livro
2012Identidades formadoras em formação inicial em enfermagemIlda Lima; Amélia Lopes; Fátima Pereira; Elisabete Ferreira; Ana FreitasResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2007Identidades profissionais de base e currículo de formação inicial: o caso do curso de 1976/1979 da Escola do Magistério Primário do PortoAmélia Lopes; M. A. Silva; C. Sousa; R. Rocha; L. FragateiroCapítulo ou Parte de Livro
2000Identidades profissionais no 1º CEB: as fontes do nosso (des)contentamentoAmélia Lopes; Agostinho RibeiroArtigo em Revista Científica Nacional
2013Identidades situadas e climas em formação inicial de professores: identidades profissionais em transiçãoFátima Pereira; Ana Mouraz; Amélia Lopes; Cristina SousaCapítulo ou Parte de Livro
2009Identities and training of primary school teachers: realities and challengesAmélia Lopes; J. TormentaArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2023Identities of teacher educators in higher education: a literature reviewLeanete Dotta; Amélia LopesArtigo em Revista Científica Internacional
2008Identities, cultures and elementary school teacher training: realities and challengesAmélia Lopes; Lourdes TuraResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2008In-service teacher training in Portugal: assessing the (im)pact of the formative paradigmAmélia Lopes; Preciosa Fernandes; Fátima Pereira; Elisabete FerreiraArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2008In-service teacher training in Portugal: assessing the (im)pact of the formative paradigm (of the training)Amélia Lopes; Preciosa Fernandes; Fátima Pereira; Elisabete FerreiraResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2007Initial teacher education curricula, basic professional identities and professional trajectory | Currículos de formación inicial identidades profesionales de base y trayectoria profesionalAmélia Lopes; Fátima Pereira; Cristina Sousa; Ana Maria Carolino; Rafael TormentaArtigo em Revista Científica Internacional