Browsing by Author Amélia Lopes

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 200 to 219 of 274 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)Type
2009Parcours et identités des enseignants de l'enseignement primaire au Portugal: de la formation à la réalitéElisabete Ferreira; Amélia Lopes; Gabriela Machado; Rosália Rocha; Maria José SáArtigo em Revista Científica Internacional
2022Parental decision-making for a baby room in daycare centres: conceptions, motivations and influential factorsBárbara Tadeu; Amélia LopesArtigo em Revista Científica Internacional
2013Peer observation of teaching at U.Porto: a multidisciplinary approach to peer observation of teachingJoão Pedro Pêgo; José Manuel Martins Ferreira; Ana Mouraz; Amélia LopesArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
2021Perspectivas de professores do ensino fundamental sobre a formação continuada: a relação saber e prática transformadora: um estudo de casoKatharine Moucherek; Fátima Pereira; Amélia LopesArtigo em Revista Científica Internacional
2019Perspectives on the transition to higher education in Europe: an approach focused on literatureDaniela Pinto; Amélia Lopes; Ana MourazArtigo em Revista Científica Internacional
2016Perspetivas sobre práticas de reflexão no estágio em 1º CEB: a voz dos estudantesMaria Cecília Bento; Amélia Lopes; Fátima PereiraArtigo em Revista Científica Internacional
2021Pode a academia formar professores?: uma experiência de formação de professores de educação física na universidadeDeise de Jesus Soares Nunes; Amélia Lopes; Amélia VeigaArtigo em Revista Científica Internacional
1997Por fora da escola: em busca da identidade ameaçadaAgostinho Ribeiro; Amélia Lopes; Manuela FidalgoArtigo em Livro de Atas de Conferência Nacional
2022Postgraduate research as a vehicle for (trans)forming teachers' professional development: opportunities and challengesMarta Kowalczuk-Waledziak; Amélia Lopes; Isabel MenezesCapítulo ou Parte de Livro
2014Potencialidades da investigação narrativa na construção de uma investigação-ação-expressão dramática e desenvolvimento profissional de educadores/as de infânciaManuel Neiva; Amélia Lopes; Fátima PereiraArtigo em Revista Científica Internacional
2010Pre-service teacher training, primary teachers' identities and school workAmélia Lopes; Rafael TormentaArtigo em Revista Científica Internacional
2018PrefácioAmélia LopesOutra Publicação em Livro
2007PrefácioAmélia LopesCapítulo ou Parte de Livro
2010PrefácioAmélia LopesCapítulo ou Parte de Livro
2006PrefácioAmélia LopesCapítulo ou Parte de Livro
2008PrefácioAmélia LopesCapítulo ou Parte de Livro
2014Pretextos e contextos de um processo de investigação-ação com educadoras de infância em torno da expressão dramáticaManuel Neiva; Amélia Lopes; Maria de Fátima PereiraCapítulo ou Parte de Livro
2017Prémio de excelência pedagógica na Universidade do Porto: reflexões sobre modos de fazer docenteCarlinda Leite; Amélia Lopes; Fátima Pereira; Miguel Zabalza; Preciosa FernandesArtigo em Revista Científica Nacional
2008Primary teachers' professional identities in Portugal in the pre- and post-revolutionary period: the role taken by initial teachers' curriculaCristina Sousa; Amélia LopesResumo de Comunicação em Conferência Internacional
2013Processos de desenvolvimento de competências dramáticas: implicações da observação na intervençãoManuel Neiva; Amélia Lopes; Maria de Fátima PereiraArtigo em Livro de Atas de Conferência Internacional